Muzycznych inspiracji ciąg dalszy :)

Ostatnio pisałam wam o tym, jakiej muzyki chętnie słucham (tutaj). Wtedy moje myśli zwróciły się szczególnie w stronę tradycyjnych pieśni kościelnych i chorału gregoriańskiego. Tak jak pisałam nie jest to jedyna muzyka, której słucham. Dzisiaj podzielę się z wami kolejną częścią mojego muzycznego światka.

logo-niemaGotu-01.png

 

Na pierwszy ogień pójdzie zespół niemaGotu. Choć na początku, gdy zetknęłam się z ich twórczością nie wpadła mi ona w ucho, jednak po usłyszeniu po raz kolejny zauważyłam „to coś”. Obecnie dość często odtwarzam ich piosenki, najczęściej te:

Biada

Biada nam jeśli nie przyjdzie na nas w porę opamiętanie
wszak nie ten z nas zbawiony będzie kto mówi mu Panie Panie Panie

Psalm 126

A zawsze mówić będą między narodami:
„Wielkie rzeczy im Pan uczynił!”
Pan uczynił nam wielkie rzeczy
i radość nas ogarnęła!

logo-outline-small.png

Kolejnym utworem, który ostatnio odtwarzam non stop oraz podśpiewuję w swojej głowie jest to polska wersja piosenka The Stand- Hillsonga

Stoję dziś, moje serce, ręce tak wyciągam
w podziwie dla Tego, który wszystko dał!
Stoję dziś, moją duszę, Panie, Tobie składam,
ja chcę być, jak Ty!

Kolejna piosenka jest również moim budzikiem (w poprzednim wpisie też mogliście poznać jeden z moich budzików). W tym przypadku lubię zarówno wersję oryginalną, jak i polską– mówię tu o piosence Oceans.

Your grace abounds in deepest waters
Your sovereign hand will be my guide
Where feet may fail and fear surrounds me
You’ve never failed and You won’t start now

plyta_sneakpick01.jpg

Kolejną twórczością, którą bardzo lubię jest twórczość Mate.O. Szczególnie polubiłam płytę „Pieśni naszych ojców”

„On moim Panem”

Król mój jedyny zwycięstwo mi dał,
Radość niebieską i blask pełni dnia.
Miłości moja, cokolwiek ma przyjść,
Bądź moim Panem, jam sługą Twym jest.

„Czego chcesz od nas Panie”

Bądź na wieki pochwalon, nieśmiertelny Panie!
Twoja łaska, Twa dobroć nigdy nie ustanie.
Chowaj nas, póki raczysz, na tej niskiej ziemi,
Jedno zawżdy niech będziem pod skrzydłami Twemi.

maxresdefault.jpg

Oczywiście totalnym klasykiem jest Trzecia Godzina Dnia. Chociaż z nimi łączą mnie raczej sentymentalne wspomnienia, gdyż te najnowsze utwory nie są już w moim stylu. Z piosenek mogę polecić:

„Mój ląd”

Coraz bliżej Ciebie być, (tego pragnę)
Chociaż czasem trzeba iść (pod prąd)
Suchą stopą przejdę dziś (po tej wodzie)
Twoje ręce to mój ląd

No i piosenka, która tak bardzo kojarzy mi się z pielgrzymką „Nadejdzie dzień”

To Król nasz przybywa przy dźwiękach trąb
Wśród radosnych okrzyków zajmuje tron
Wszystkie świata korony u Jego stóp
To Pan wywyższony, jedyny Bóg

new_life_m_5.jpg

I ostatnim zespołem, którym chciałabym się dzisiaj podzielić jest New Life’M. Jest to zespół, którego także nie śledzę na bieżąco, lecz mam kilka utworów, które bardzo od nich lubię.

„Tylko Ty i ja”

Jezu, wielbię Cię, głębia w Twym spojrzeniu.
Wchodzę w nią w skupieniu – jest cisza.

„Pod stopami woda”

Pod stopami woda
Prawie po niej chodzę
Lecz ziemska wygoda
Karze tonąć

Modlę się do Ciebie
Patrzę w Twoją stronę
Szukam Twojej dłoni
Nie utonę

Na dziś wystarczy tych muzycznych uniesień, oczywiście chcąc opisać wszystkie piosenki, których słucham powstałoby takich postów bardzo wiele- zbyt wiele. Jednak może jeszcze kiedyś podzielę się z wami kolejną cząstką moich muzycznych inspiracji. A wy jakiej muzyki słuchacie ?

obrazek główny: http://mama-kubusia.pl/category/lifestyle/kultura/muzyka/

14 Replies to “Muzycznych inspiracji ciąg dalszy :)”

  1. Takiej muzyki nie umiałabym słuchać na co dzień, choć przyznam, że kiedyś lubiłam pieśni i piosenki o tematyce religijnej. Cóż… życie mnie zmieniło po to mamy tyle odłamów muzycznych by każdy znalazł coś dla siebie 🙂
    Pozdrawiam

    Polubienie

Skomentuj

